středa 30. ledna 2013

Projekty s razítky I. - papír

Protože už všichni máte doma vyrytý kilo razítek a jenom čekáte, až vám ukážu co s tím, dneska se do toho konečně dáme:)).

Protože se blíží zase nějaký období narozenin či co, potřebovala jsem balicí papíry. V Ikei jsem koupila roli papírů za dvacet korun a už to jelo. Použila jsem strašlivě smrdutý tempery, který jsem kdesi vyhrabala. S temperou se pracovalo dobře, přesto radím udělat několik zkušebních otisků někam mimo, abyste dobře odhadli hustotu barvy. Rycí guma je trochu náladová a nenechá si líbit kde co, musíte jí trochu přemlouvat. Nejlépe fungovalo jenom pár kapek vody na trochu barvy.

Vždycky jsem si zvolila dvě barvy a dva motivy - jeden hlavní a jeden doplňující. Sup nebyl na skladě, tak tam přilítla růžová holubička, no a co;).






Tady jsem si pohrála se sytostí barvy. Na jeden nátěr jsem udělala dva otisky - první otisk sytý a druhý trochu slabší. Kaktusy s ptákem dole jsem zase naopak dělala všechny na první otisk.



Jak vidíte, tak dobře funguje jak vzor symetrický, tak zcela asymetrický. Větvičky jsem tiskla jak se mi zachtělo, klidně i tři otisky na nátěr. Nedokonalost je přednost tiskátka, nikoliv nevýhoda. Nevím, jak se vám to na fotce jeví, ale věřte, že naživo to vypadá zatraceně dobře.

Abych nevypadala, že si vymejšlím, tak sem jeden dárek zabalila, abyste jako viděli, jak to teda vypadá. Takdle. 





Protože to není fligna, ale skutečnej dárek, přijde k němu ještě přání. Tudíž jsem potiskla ještě i pár obálek. Tentokrát jsem použila barevnou tuš. V dnešní mobilové a internetové době sice milostný dopisy už moc nefrčí, nicméně já stejně doporučuju občas nějakej napsat a darovat. Pokud škrábete jak kocour, hezká obálka to určitě vylepší. Kdo uhádne, která přijde k dárku, má bod.



Další věc, která se v dnešní době už moc nenosí, jsou Ex Libris. Ty jsem sice nedělala, ale taky mi to přijde jako dobrej nápad - můžete něco natiskout přímo na samolepicí archy a vaše knížky si pěkně označkovat. Ostatně by to mohlo fungovat i s dýfkama a podobně. 

Tisknout taky můžete lowcost DIY pozvánky na různé trachtace nebo svatební oznámení... možností je spousta.

Když už jsem to tisknutí na papír pojala tak nějak dárkově, na závěr ještě jeden návod na krabičku.
Budete potřebovat dva papírové čtverce, jeden o chlup menší než ten druhý. Klidně i o mnohem menší chlup než ten na obrázku - jde o to, aby do sebe krabičky pěkně zapadly.


Tahle krabička je jednoduchá jak čuník a když ji uděláte z tvrdšího papíru, je i velice pevná. Vražte do ni předměty dle libosti. Jen pokud tam budete strkat něco k jídlu, bacha na olovnaté barvy.


Pokud by vám tohle nestačilo, google vám snad poradí. Na mě vyskočilo třeba tohle:

Zdroj a odkazy na jednotlivé návody : http://74limelane.com.au/blog/2012/10/02/the-five-diy-stamp-ideas/


Přiznám se bez mučení, že to s gumou od tužky mě třeba vůbec nenapadlo a korek jako držák taky ne.

Tak jo, to je co se týče papíru ode mě všechno. Ale! Chystám ještě jeden díl s látkama, takže mě a razítek se hned tak nezbavíte, muhahahaha.

Veselé tisknutí vinšuju,

La Petite Anne

2 komentáře: