úterý 24. září 2013

Lovkyně pokladů & brněnská starožitnictví II.

Tak dneska se nejedná ani tak o starožitnictví, jako spíš o opravdickou chariťáckou vetešárnu se vším, co k tomu patří. Tedy výdělky putující na dobrou věc, ceny tak nízký, že níž už to nejde...a potenciál ulovení pokladu stupěň 3., tedy značně vysoký!

Chodím teď občas po Pekařské, takže jsem nemohla nevlízt do obchůdku Nadace Veronica. Vím, že jich je v Brně víc, tudle jsem jela tramvají kolem toho na Jana Babáka a internet mi řká, že je jeden ještě na Svážné, což ovšem nevim, kde je. Jestli vás zajímá, jaké projekty Veronica podporuje, klikněte sem.

Ale k samotnému obchůdku - mají tam jak oblečení (čili sekáč), tak knížky, a pak tedy různé nádobí a podobné poklady. Já jak vidím hrnky, tak mě oblečení přestává zcela zajímat, tomu jsem se tedy při této návštěvě nevěnovala. Jinak jsem se ale byla odminule lehce oprsklejší, bezostyšně jsem si tedy pofotila, co jsem chtěla.





Obchod je asi v půlce Pekařské, těsně pod domem s loubím, kdyby náhodou.

No a co se mi tam teda zalíbilo a je možno tam potkat. Hrníčková, talířová a cukřenkovo-konvičková "hrabárna":


Roztomilá retro souprava za 190 korun. Úplně ji vidím na šedým stole v nějakém seversky laděném interéru....

 Sklinky. Ty čtyři na likéry a dezertní víno bych brala hned, kdybych už neměla podobný schovaný ve skříni


Broušeného skla měli povícero. Tácečky mě zaujaly velice, protože se se mi hrozně líbil ten co má Oliva pod karafy v kuchyni tu. Takže jsem si pochopitelně musela jeden taky odnést, i když relativně decentní. Ještě jsem úplně nevymyslela, kam ho definitivně umístím, ale někdy ho na nějaké fotce určitě potkáte.

 Hutní váza a popelník

 A jestli tohle není poklad, tak asi nerozumím významu toho slova


Z čeho jsem byla značně urvaná, byla hruštička a jablíčko ze stříbra. Máme doma pár objektů jablíček (krabičku, sošku, cukřenku), takže jsem na to jablíčko sáhla, co to jako je...a nestačila jsem se divit! V životě jsem tuhle vychytávku neviděla, asi to bylo vymyšleno jako schovka pro takovéty prvorepublikové paničky v domácnosti, jejichž manžílci furt pracovali a ony nasávaly, cheche. (To si jenom vymejšlim, aby bylo jasno.)

 A baf!

A hruštička



Z nějakého důvodu jsem nevyfotila růžovou broušenou skleničku, kterou jsem si málem taky odnesla, a připínací fiží (výjimečně s nedělám srandu). Asi se na to budete muset jít mrknout sami.

Už se těším, na co narazím příště. Úspěšný lov i vám!

La Petite Anne

2 komentáře:

  1. To jablicko jsme mivali doma, kdyz jsem byla mala holka! I.K.

    OdpovědětVymazat