pondělí 28. října 2013

DIY pořadače

Taky se vám po stole válí štosy papírů? Já nemám ve stole žádný šuplíky, takže mně se jich tam válí spousty a likviduju je tak nějak kvartálně. Tuhle jsem se ale rozhodla, že dál to prostě nejde a musím si pořídit něco, v čem ten bordýlek bude vypadat aspoň trochu uklizeně. Tak jsem v Ikei koupila pět papírových pořadačů asi za padesát korun maximálně a po svým je pěkně vytunila!


Pokud byste chtěli zkusit něco podobnýho, budete potřebovat:

  • látku dle výběru
  • lepidlo - na tapety, tavicí pistoli, na textil.... já použila jednou normální školní lepidlo a jednou pistoli a oboje má svý mouchy
  • nůžky
  • papírové pořadače
  • něco na začištění okrajů - já použila textilní lepicí pásku
Nejprve si hezky odměřte, jak velkej kus látky budete potřebovat. Ten následně obstřihněte kolem pořadače tak, aby i nahoře i dole tak dva centimetry přečuhovaly. V případě, že lepíte papír, ustřihněte jej přesně.


Jeden okraj jsem potom zahnula a přilepila pistolí.


No a potom jsem postupně po sekcích lepila látku k podkladu a vypínala. Pokud budete s pistolí lepit příliš velké sekce, lepidlo vám trochu zatvrdne, což potom bude vidět. U mě je to vidět taky, ale jenom trochu, bylo to spíš plastickým nasvícením (všude tma, tak s tím exponováním a osvětlováním bojuju). Pokud používáte jiné lepidlo, pozor na prosáknutí látkou, mohlo by to udělat fleky, což se mi bohužel stalo taky.

Nezapomeňte pořádně uhladit! I když máte nalakovanej jenom palec.

Trochu špek je zahnout dovnitř a přilepit okraje, ale jde to. Bacha na krabacení! Po okrajích horních jsem pořadače složila a přilepila i ty spodní. Můžete přidat třeba i obdélník látky na zakrytí, ale mně to přišlo zbytečný. 


Konec mi sice vyšel pěkně, stejně jsem ho ale přelepila textilní páskou, aby to bylo tip ťop...




A pak už zbývá jenom poklidit stůl!

Tohle je fotka za světla bezprostředně "po", ty fleky ještě proschly, i když něco zůstalo....

A takhle si hoví u mě na stole...



A jednu papírovou verzi ze starého atlasu stvořila Marush. Je určená na učebnice do skříňky ve škole.

A v čem skladujete štosy papírů vy?

La Petite Anne

8 komentářů:

  1. Jen se bojím, že se tomu ve skříňce něco stane...:(

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to skvěle :D
    Taky už jsem o něčem takovém přemýšlela, jenže pak jsem získala ty perfektní drátěné kancelářské pořadníky ve všech možných provedeních a rozhodla jsem se pro ně... :)
    Krásně ti to zapadá na ten stůl, ale ten z atlasu je tedy také awesome.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujem! Však drátěné jsou taky super, ale mně se zachtělo něčeho látkového:)

      Vymazat
  3. Tvoje pořadače vypadají super chic! :) Já papíry skladuju hlavně v deskách na výkresy, vzhledem k tomu, že se většinou jedná o pokreslené čtvrtky :) a většinu mám naskenovanou v počítači, tam se to pořádá jedna báseň :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, ale já nejsem umělec jak Myyna a nemám žádný krásný vobrázky, žejo, já do těch pořadačů budu házet spíš věci, co musím přečíst/vyřídit, ale furt se k tomu ne a ne dokopat....:)

      Vymazat
    2. Myyna není umělec, Myyna je malý experimentátor :)

      Vymazat