čtvrtek 9. července 2015

Indiánské léto - jo, teď v červenci

Coby dítko ještě na základní škole jsem od třetí třídy jezdila na indiánské tábory. Indiány jsem jako děcko naprosto zbožňovala a doteď se občas loučím se slovy "ataka hí", takže je vám asi jasný, že mě tato epizoda poznamenala až do současnosti. Svůj podíl na tom určitě nese i přístup k taťkovým mayovkám a taky častý opakování pokladu na stříbrným jezeře. A asi i to, že jsem ve dvanácti byla s rodičema na velikým roadtripu po Americe a indiánskou kulturu jsem viděla na vlastní oči. Ať už je to jak chce, na doby, kdy jsem pobíhala po bytě s modře natřeným klackem s kusem špagátu (lukem, kterej mi pak taťka zlomil, když z něj střílel, hehehehehe) a na všech starejch tričkách dělala třásně a fixkama na textil kreslila geometrický vzorky, jen tak nezapomenu. Indiáni mají pro mě nepopsatelný kouzlo, esenci dětství, romantiky a dobrodrůža.

No a protože je léto a všici víme, že mám drobnou úchylku na nějaký ten etno vzorek, dala jsem dohromady takovou možnost, jak tu moji vzpomínku na noci v tee-pee ( fakt jsme v nich jeden rok spali!) přetransformovat do současnosti.

1. Co takhle nějaký pěkný vzorovaný indiánský přehoz na postel? Ještě kaktus na noční stolek a ráno budete mluvit apačštinou.

via
2.
via
3. Nádobí s navajským vzorkem? To chcu.

via
Teď jsem s vzpomněla, jak nás na tom táboře křtili na indiány - pošlehali nás kopřivama, oplácali bahnem, zasypali pilinama, nechali nás vypít nějakej ocet či co a na závěr jsme dostali nový jméno. Já byla "Proutek" (tak nějak jsem si odjakživa ráda strkala nohy za krk, no) - v USA jsme se pak nějakýho indiána ptali, jak se to řekne v jejich jazyce, a řikal, že "javošt". To se mi ale nelíbilo, tak sem byla furt Proutek. A stejně mám podezření, že to znamená klacek nebo uschlá tráva a ten proutek se ztratil v překladu. Hernajs kde ty časy, kdy jsem se byla schopná bez jakýhokoliv pozastavení umýt jednou tejdně v řece, jsou...

4. Indiánský mobil s peříčky mi přijde jako bezva DIY projekt na léto, což?

via
5.

via
6.

via
7. S indiánskou tématikou asi nejvíc uspějete v dětských pokojíčcích.

via
8. Lapače snů - indiánský vynález na odchyt nočních můr je prima dekorací nad postel. Právě jsem dostala chuť si nějaký vyrobit. Zajímalo by vás to?

via
9. Tee-pee....jako děcko jsem naprosto zbožňovala nejrůznější bunkry. Pod stolem, nad stolem, na stromě, kdekoliv. Být mi osm a mít tohle doma = heaven.

via
10.

via
11.

via
12.

via
13.

via
14. Jak už jsme zmiňovala, jeden rok jsem na táboře spala v opravdickým tee-pee. Spacáky jsme měli rozložený na paletách a uprostřed "stanu" byla vykopaná díra na ohniště, kam služba během noci přikládala. Z nějakýho důvodu si v této souvislosti pamatuju ještě plechový umyvadla ve venkovní "umývárně", kde jsme s děckama testovali příchutě našich zubních past.

via
15.

via
Taky máte takovou úchylku na indiány? Krásné léto vinšuju!

post signature

14 komentářů:

  1. Jůů aky jsem teď z toho dostala chuť vyrobit si lapač snů! Odteď se zaměřím na ptáky a zkusím po lese splašit pár pírek. Bude díájko?? A to nádobí, to je fakt labužnické!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurňa mohlo by bejt, co? Vysonduju situaci v galanterii, stejně tam musim :)

      Vymazat
    2. Zdravim..prosim kde shanite tyhle uzasne ind.doplnky...muzete mi poslat jmeno obchodu ci stranky. ??;))Cody

      Vymazat
  2. rozhodne.. poklad na striebrnom jazere, lapac snov doteraz visi nad postelou, pletenie naramkov, copankov a stopovanie v lese za barakom.. presvedceni ze tam tie stopy su isto iste medvedie ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náramky!!! Copánky z bavlnek ve vlasech!! Kurnik na ty sem úplně zapomněla. Ach <3

      Vymazat
  3. nadherny příspěvek!!! ten mobil musim letos v lete dat!!! Diky. Krasne. Veronika

    OdpovědětVymazat
  4. Páni!!! Ty lišky nebo vlky, co visí na stěnách chci! A ty přehozy jsou nádherné... Jednou jsem zkoušela vyrobit lapač snů, ale skončilo to tragicky :D radši si jeden koupím... :) A ještě si pamatu, jak v časopise witch, který jsem měla ráda jako malá, byl jednou dárek lapač snů :D
    mojekrutovlada.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. No super, super, ale já bych asi nejvíc potřebovala tu židličku/stolek z fotografie č. 1... se přiznam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, a CHCI diy na lapač snů! Prosííííím :)
      Ataka hí!

      Vymazat
    2. Hehe, o té ten článek ale nejni! :) Kurnik, tak já to zkusim, ale s mým tempem to vyjde tak na to opravdický indiánský léto...

      Vymazat
  6. já bych chtěla koberec, pořádně ošlapanej a taky přehoz... a ten mobil!!! pěknej výběr!

    hawk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten by taky stál za návod, což? =:) (to je smajlík s indiánskou čelenkou)

      Vymazat
  7. Kaktus na noční stolek by si postavil jen masochista. Po ránu taková ručka šátralka, snaživši se zaklapnout budík...
    Ale jinak je to vše moc pěkné :-)

    OdpovědětVymazat