neděle 26. února 2017

Hledám lustr a je to Delightfull

Lustr u nás v ložnici, respektive jeho absence, představuje momentálně nejpalčivější "problém" k vyřešení u nás doma. Ještě mě teda dost prudí skutečnost, že se mi úspěšně podařilo ubezdušit další kytku, ale o tom zase jindá.

Lustry jsou věc, která se v interiérech velmi často podceňuje a tak nějak zaplácne něčím levným. To je ale hrozná škoda - osvětlení je zcela zásadní složkou každého bydlení a takový pořádný solitérní kousek pozvedne celou místnost na úplně jinou úroveň. Špatným osvětlením můžete místnost úplně zazdít, dobrým naopak vykouzlíte světlo i pod stolem. Ze strany druhé je ale výběr toho pravého lustru docela výzva. Já ten náš nemůžu najít už přes rok, ale třeba moje máma hledala osvětlení do obýváku asi sedm let. True story!

Už před časem jsem se smířila s tím, že se mi z dostupné nabídky u nás vlastně nic moc nelíbí. Ale pak mi v mailu přistály nějaké materiály k portugalské značce Delightfull, kterou k nám dodává firma Lightworks, a to mě vážení pěkně vytrhlo z letargie! Delightfull mají rádi retro a jazz a jejich svítidla jsou fakt hodně originální a zábavná, i když teda cenově mimo moji ligu.

Do tohoto lustru a la jazzová trubka jsem se naprosto zamilovala a mám lepší náladu jen se na tu fotku koukám. Jmenuje se Botti a Delightfull jej jako většinu svítidel vyrábí ve víc velikostech, což je myslím super.

Neonové poutače a svítící nápisy naprosto zbožňuju (myslím, že moje "Pusinku" je toho důkazem) a musím říct, že tyhle fotky znám už dlouho z Pinterestu. U těchto písmen jsem hlavně úplně hotová z toho, jak jsou OBROVSKÝ! Prostě si postavíte písmeno do obýváku. To zkrátka chceš. A pokud jsi já, tak fakt hodně, jakkoliv to neřeší moji lustrovou situaci.


Tenhle vesmírnej lustr jak od Kubricka mě taky dost baví.


Delightfull mají v nabídce samozřejmě i stojací a stolní lampy, těch už mám ale naštěstí (nebo bohužel?) víc než potřebuju.


Nemůžu si pomoct, ale ty trubky jsou prostě nejvtipnější na světě.


Tenhle krasavec se jmenuje Clark a je to můj oblíbenec č. 2. Přijde mi fajn i proto, že si ho dokážu představit ve víc kontextech - v industriálním interiéru, klasickém, retro, přísně moderním nebo i u nás doma v tom našem eklektickém čemsi.



Tohle by se mohlo zdát jako konzervativnější model, hlavní varianta se ale skládá ze spousty těchto válců spojených dohromady.



Je jasný, že takový lustr je záležitost pro fajnšmekry a investice, kterou je lepší si rozmyslet. Potom vám ale zůstane kousek, o který se jednou u notáře vaše vnoučata poperou!

Obrázky a info ze stránek Delightfull, u nás seženete v Lightworks.cz,

Mňo, tak já si jdu (už zase) vsadit
Krásnou neděli přeju
post signature

4 komentáře:

  1. Nádhera! Nejen trubky, ale ten poslední červený lustr je boží. Trochu retro,trochu Miro...

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezký lustr. Jelikož můj přítel má téměr dva metry si nemůžu dovolit takovýto lustr, protože je schopen do něho narazit :-D Také jsem hledala ale dlouho dobu kvalitní osvětlení a nakonec jsem našla toto https://www.svitidla-intex.cz/stropni-svitidla/stropni-svitidla-do-obyvaciho-pokoje/eglo-93399-guadiano-stropni-svitidlo.html a světlo je jak z jiného světa. Takové příjemné, člověk si ani neuvědomí, že svítí světlo večer a není bíly den :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, na takový lustry to chce vyšší stropy nebo malý lidi :D

      Vymazat